Sinop Boyabat Belediyesi

Park Bahçeler Müdürlüğü - Temizlik İşleri Müdürlüğü

Geri

Boyabat Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü; ilçemiz sınırları içerisinde 1580 sayılı Belediyeler Yasası gereğince Boyabat Belediyesine verilen görevlerden; mevcut yeşil alanları korumak ve geliştirmek İmar Planı doğrultusunda yeni yeşil alanlar oluşturmak, dinlence ve çocuk oyun grup alanları ve spor tesisleri oluşturarak kitlelerin kültürel alış-veriş yoluyla birbirleriyle kaynaşmalarını sağlamak ve çocukların sağlıklı ortamlarda oynamalarına olanak tanıyarak onları sokaklardan ve sağlıksız yerlerden korumaya yardımcı olmak. Kitlelerin çevre bilincini geliştirmeye çalışmak. İlçemizde mevcut eski eserleri restore ederek ve diğer tabiat ve kültür varlıklarını koruyarak fonksiyonel hale getirip, kamu hizmetlerine sunmak. Hizmete açık olan park, bahçe ve oyun alanı ile spor tesislerine ait yeşil alanların periyodik ve rutin (sulama, budama çapalama, ilaçlama, gübreleme, çim ekimi, fidan dikimi v.b.) işleri ve gerekli onarımları yapmak, yol ve refüj ağaçlandırmaları ile trafik akışına yardımcı olmak gibi hizmetlerin yürütülmesi gerekçesiyle çalışmalarını gerçekleştirmektedir. Müdürlüğümüz yukarıda açıkladığımız hizmet gerekçesi çerçevesinde her yıl belli bir plan, program ve bütçe düzenleyerek çalışmalarını gerçekleştirmektedir. Her geçen gün mevcut sorumluluk alanlarımıza bir yenisi katılmaktadır. Yeni bir park alanı açılırken; İmar Planı doğrultusunda park, oyun alanı, çocuk bahçesi, yeşil alan olan yerler yerinde tetkik edilir; mülkiyet durumu araştırılır; mülkiyeti belediyeye ait değilse kamulaştırma işlemi başlatılır; daha sonra ilgili yerlere ait incelemeler sonucu peyzaj planlama projeleri yapılır ve bu doğrultuda park alanları kurulur. Mevcut parkların temizlik, bakım ve onarım programına yeni oluşturulan parklar da dahil edilerek ilgili çalışmalar devam ettirilmektedir.

  • Görev Ve Çalışma Yönetmeliği

    2020-05-26

    BÖLÜM I

    GENEL HÜKÜMLER

    AMAÇ :

    MADDE: 1

    Kentin ve kentsel çevrenin daha iyi bir görünüm almasına yardımcı olurken diğer

    yandan kent halkının fiziksel gereksinimlerine karşılık vermek üzere, dinlenme, gezinti,

    park ve çocuk oyun alanları, yeşillendirilmiş alanların çoğaltılması gibi işlevleri

    gerçekleştirmeyi amaçlar.

    KAPSAM:

    MADDE 2:

    Bu yönetmelik,Boyabat Belediyesi Park Bahçeler Müdürlüğü’nün kuruluş,

    görev ve çalışma esaslarını düzenler.

     

     

     

    MADDE 3:

    Park Bahçeler Müdürlüğü,    

    Belediye yasasının 48. maddesine ve 2006/9809 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararına

    dayanılarak kurulmuş ve Belediye Başkanına bağlı olarak çalışan bir birimdir.

                                                                                  

    MADDE 4: DEYİMLER VE TANIMLAR : Bu yönetmelikte geçen

    Belediye :   Boyabat  Belediyesini

    Başkanlık : Boyabat Belediye Başkanlığını

    Müdürlük : Park Bahçeler Müdürlüğünü

    Personel : Park Bahçeler Müdürlüğünde görevli tüm personeli

    MADDE 5: KURULUŞ:

    Park Bahçeler Müdürlüğü 1 Müdür, 1Park-Bahçe İşleri Sorumlusu, Planlama ,bakım 

    onarım birimi norm kadro esasına uygun personelden oluşmaktadır.

     

    MADDE 6: PARK BAHÇELER MÜDÜRLÜĞÜNÜN ÇALIŞMA KONULARI:

    a) Peyzajdan en yüksek düzeyde ve sürekli olarak yarar sağlar.

    b) Peyzajın korunması, geliştirilmesi ve bakımı için çaba gösterir.

    c) Belediyesine ait mevcut park, çocuk oyun alanları ve yeşil alanların bakım,

    korunması, geliştirilmesi ve temizlik hizmetlerini yapar.

    d) Belediyesine ait park ve bahçelerin sulama, gübreleme, budama, çim biçimi,

    hastalık ve zararlılarla mücadele ve yabancı otlarla mücadele için gerekli tedbirleri alır,

    e) Belediyesi sorumluluk alanları içerisinde bulunan kaldırım ve refüjlerdeki ağaç ve

    çalı grubu bitkilerin bakımı ve korunmasını sağlar.

    g) Yeni çocuk oyun alanları, parklar ve yeşil alanlar oluşturur, hizmete hazır hale

    getirir.

    h) Park ve Bahçelerin oluşturulmasında kullanılan ve ihtiyaç duyulan ağaç ve çalı

    grubu bitkiler ile mevsimlik çiçek üretimi yapar,

    j) Ağaç dikimi kampanyaları düzenler, yeterli yeşil alan oluşturulması için çalışmalar

    yapar.

    k) Belediyemiz park ve bahçeler hizmetleri konusunda kamuoyunu aydınlatmak

    amacıyla tanıtıcı yayınlar yapmak.

    m) Müdürlük yazışmalarını, büro hizmetlerini ve personelin özlük hakları ile ilgili

    çalışmaları yürütür.

    n) Başkanlık Makamının vereceği diğer emirleri yerine getirir.

    MADDE 7: MÜDÜRÜN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:

    a) Bu yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin zamanında verimli ve düzenli

    şekilde yürütülmesini sağlamak,

    b) Alt birim arasında görev bölümü yapmak, izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle

    ayrılanların yerine, bir başkasının görevlendirilmesi ve hizmetlerin aksamaması için

    gerekli önlemleri almak,

    c)  Personelin her türlü özlük ve sosyal haklarını izlemek;

    müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kuruluş ve birimlerle iş birliği kurmak,

    d) Müdürlük servislerinin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek,

    personel arasında uyumlu bir işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak ve çalışmalarını

    izlemek, denetlemek,

    e) Çalışma verimini arttırma amacıyla, kanunları, idari ve genel yargı kararlarını ve

    bunlarla ilgili yayınları satın almak, abone olmak, bunlardan personellerin

    yararlanmasını sağlamak,

    f) Müdürlüğün çalışmalarını mevzuat esaslarına göre düzenlemek amacıyla her yıl

    çalışma programı hazırlamak, başkanlığın onayına sunmak,

    g) Başkanlıkça onaylanan çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzemeyi

    temin ettirmek,

    h) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek,

    çalışmaları değerlendirmek,

    i) Müdürlüğe ait bütün kısımların çalışmalarını izlemek, denetlemek ve gerekli

    direktifleri vermek,

    j) Müdüriyetin kuruluşuna ve yaptığı görevler için ileriye dönük hedefler göstermek,

    k) Müdürlüğün görev alanlarına giren konularda kesin kararlar vermek, çeşitli konulara

    ilişkin farklı yollar ve çözümler arasında son ve kesin seçim yapmak,

    l) Yönetmeliğin 6. maddesinde belirtilen konuların gerçekleştirilmesi için ilgilileri

    yönlendirmek, izlemek, denetlemek.

    m) Müdür, görev ve çalışmaları yönünden Belediye Başkanlığına karşı sorumludur.

    Başkanlık Makamınca; mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de

    yapar.

    n) Alt birimlerinde görevlendirilen personelin yapacağı işle ilgili görevlerinin neler

    olduğu, müdür tarafından düzenlenecek bir iç yönergeyle, tek tek açıklamalı bir

    şekilde belirtilerek personele imza karşılığında verilecek ve personel bu yönergede

    belirtilen görevleri eksiksiz yapacak ve sürekli olarak çalışma masasında

    bulunduracaktır.

    o) Müdür, müdürlük personelinin devam/devamsızlığından sorumludur.

     

    BÖLÜM II

    GENEL İLKELER VE TANIMLAR

    MADDE 8:

    A- PARK BAHÇELER MÜDÜRLÜĞÜNÜN TEMEL YAPISI :

    Park Bahçeler Müdürlüğünün bu günkü kuruluşu, görev konularının çeşitlerine

    dayanmaktadır. Müdürlüğün, amaç, görevler ve ilişkileri bakımından hem planlayıcı

    ve hem de uygulayıcı yönleri vardır. Park Bahçeler Müdürlüğüne görev veren

    yürürlükteki yasalara göre Müdürlüğün iki yönlü bir niteliği olduğu görülmektedir.

    1- Müdürlük kendi görev konularında araştırıcı, planlayıcı izleyici, değerlendirici,

    denetleyici yol gösterici bir örgüt niteliğinde çalışmaktadır.

    2- Ayrıca yine kendi konularında bizzat uygulama da yapmaktadır. Buna göre yukarıda

    belirtilen amaçların değerlendirilmesinde, ana görevlerinin yerine getirilmesinde ve

    iş ilişkilerinin gözetilmesinde Park Bahçeler Müdürlüğünün bu iki yönlü niteliği

    üzerinde önemle durulmalıdır.

    B- GÖREV YETKİ VE SORUMLULUK :

    1- Yetkiler ile görevlerin birbirlerinden kesin olarak ayrılmaları olanaksızdır.

    Sorumluluk yetki ve görev birbirleri ile çok yakından ilgisi bulunan, birbirleri

    üzerinden tanımlanabilecek ve açıklanabilecek ve birbirlerinden güç kavramlardır.

    2- Görev yetki ve sorumluluk konusunda bu yönetmelikte kabul edilen genel kurallar

    şunlardır.

    a) Her eleman görevini yapmak için gerekli ve yeterli yetkiye sahiptir. Yetki ise

    bir görevi (Nitelik, nicelik, süre, yöntem v.b. hususlar yönünden) istenen

    biçimde yapmak için bağlı bulunan kişi yada makamdan alınan “Hak” olarak

    yorumlanmaktadır.

    b) Her eleman görevini yapmamaktan, eksik, yanlış veya geç yapmaktan yetkisi

    oranında sorumludur.

    Sorumluluk “bir görevin (Nitelik, nicelik, süre, yöntem v.b. hususlar

    yönünden) istenilen biçimde yapılmasından ötürü bağlı bulunan kişi yada

    makama karşı hesap verme yükümlülüğü” olarak anlaşılmaktadır.

     

    BÖLÜM III

    YÖNETİCİLERİN GENEL VE ORTAK GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI

    MADDE 9:

    A- Her kademede yönetici durumunda bulunan kişileri “Yönetici” olmak nedeniyle

    yüklendiği bütün yöneticiler için ortak ve genel bazı görev yetki ve sorumlulukları

    vardır.

    Yönetim kademelerinin düşey olarak sıralanmasında bu görev yetki ve sorumlulukların

    özleri değişmez sadece en üst yönetim kademesinden başlayıp en alt yönetim

    kademesine doğru kapsam ve sınırları daralır. Yöneticilere ilişkin bu genel ve ortak

    görev yetki ve sorumluluklar ileride her birim için belirtilen özel görevlerin zamanında

    ve amaca uygun bir biçimde yapılmalarının ön şartları niteliğindedir. Bu nedenle her

    yönetici hangi yönetim kademesinde bulunursa bulunsun bu görevleri yerine getirmek

    durumundadır.

    Yönetmeliğin bu bölümü, Müdürlüğün kuruluş bütünü içinde yer alan kademelerin

    hepsinde ortak olan bu görevlerin, her birim kademelerin ayrı ayrı tekrar edilmemesi

    için düzenlenmiştir.

    Her yöneticinin temel görev, yetki ve sorumlulukları içerisinde şunlar vardır.

    1- Planlama-Programlama :

    a) Amaca ulaşmak için birbirini izleyen belli adımlar biçiminde çalışma

    planları ve programlarını hazırlamak, hazırlatmaktır.

    b) Yetkisi içinde olan plan ve programları onaylamak, yetkisi içinde

    olmayanları bir üst kademedeki yöneticilere onaylatmaktır.

    c) Bu çalışmalar sırasında yasaların, çalışma ilke ve koşulların sınırları içinde

    kalmayı gözetlemek.

    2- Düzenleme :

    a) İşle ilgili hizmet boşluklarının veya girişimlerinin olup olmadığını

    araştırmak, bunları giderici tedbirler almak.

    b) İşin yapılması için gerekli mali kaynak, personel, malzemenin zamanında

    sağlanmasını görüp, gözetlemek.

    c) İş ile ilgili çalışma adımlarını gözden geçirip saptamak ve bunlara

    uyulmasını sağlamak.

    3- Koordinasyon :

    a) İşin yapılması sırasında hangi birimler ile doğrudan doğruya veya dolaylı

    ilişkiler kurulması gerektiğini ve bu ilişkilerin kapsamını ortaya çıkartmak.

    b) Bu ilişkileri sağlayıcı düzeni kurmak ve kurulan düzeni ilgili personele

    duyurmak.

    4- Uygulamalı yönetim :

    a) Görevi zamanında ve amaca uygun olarak sonuçlandırmak.

    b) Asıl görevle ilgili yazışma, görüş alma, olur çıkartma gibi yan görevleri de

    yapmak, yaptırmak.

    5- İzleme, denetleme, değerlendirme :

    a) Uygulamanın görevin yapılışının belli aşamalarında sonuçları öğrenmek

    üzere bir değerlendirme düzeni kurmak.

    b) Değerlendirme sırasında ortaya çıkan sorunları çözmek, veya çözüm

    önerisiyle üst kademeye sunmak.

    6- Bilgi verme :

    Görevin yapılışından ve sonuçlanmasından Belediye Başkanına bilgi vermek.

    B- Yukarıdaki görevleri yerine getirirken ayrıca her yönetici aşağıdaki yönetim ilkelerini de

    göz önünde bulundurmalıdır.

    1- İnisiyatif :

    Yönetici, kendi biriminin görevine sahip çıkmalı görevi yerine getirmek için yaratıcı

    olmalı, önce davranmalı, işi başlatıp sonuçlandırma yeteneği bulunmalıdır. Yönetici

    görevin yapılışının her aşamasında yasaların, çalışma ilkesi ve koşullarının çizdiği

    sınıra kadar ilerlemekten çekinmemelidir.

    3- Kolaylaştırma :

    Yönetici, görevle ilgili bütün işlemleri kolaylaştırmak için devamlı olarak çare ve

    tedbirler aramalıdır.

    4- Değiştirme :

    Yönetici program uygulamalarında ortaya çıkabilecek değişikliklere uyabilme

    niteliği taşımalıdır.

    5- Eldeki Kaynaklardan iyi yararlanma :

    Yönetici, personel, araç-gereç v.b. kaynaklardan mevcut olanların hepsinden tam

    olarak yararlanmayı amaç bilmeli ancak bundan sonra yeni kaynak isteğinde

    bulunmalıdır.

    6- Geliştirme :

    Yönetici kendi biriminin kuruluşunu, personelini, görevini yerine getirmeyle ilgili

    ilke koşul ve işlemlerini sürekli olarak geliştirme yollarını aramalı, modern yönetim

    ilkelerindeki gelişmeleri izlemelidir.

    7- Devamlılık :

    Yönetici, bütün çalışmaları başından sonuna kadar kesintisiz olarak planlamalı ve

    düzenlemelidir.

    8- Liderlik :

    Yönetici, tutum ve davranışları ile elemanlarının saygı, itaat ve güvenlerini

    sağlamalıdır.

    9- Moral :

    Yönetici, elemanlarının sorumluluk duygusunu geliştirmeli, kendilerine olan güven

    duygularını beslemelidir.

    10- Takdir ve ceza :

    Yönetici,yürürlükteki ilke ve koşullara göre gereğinde takdir etmek; gereğinde ceza

    vermek yetkisini çekinmeden kullanabilmelidir. Belli dönemlerde sicil formlarını

    doldurmakta bu yetkiye girer.

    11- Disiplin :

    Yönetici, amaca düzenli bir yoldan ulaşmayı sağlayacak temel ilke ve koşullara

    kesinlikle uyulmasını sağlamalıdır.

    12- Ortam :

    Yönetici görevin yapılması için gerekli ortam, araç ve gereçleri, büro koşullarını da

    sağlamalıdır.

     

    MADDE 10:

    MÜDÜRLÜK BİRİM YETKİLİLERİNİN ORTAK GÖREVLERİ:

    a) Hizmetlerin daha iyi planlanması ve karar alma etkisinin arttırılması bakımından,

    beldenin müdürlüğün görev kapsamı çerçevesindeki sorunlarının saptanması

    açısından veri tabanları oluşturmak,

    b) B

    .